Експерти Інституту досліджень авторинку оприлюднили аналіз найбільш затребуваних моделей вантажівок масою понад 3,5 тонни на українському ринку у трьох ключових сегментах: імпорт вживаних авто, внутрішні перепродажі та купівля нових машин, включно з переобладнаними в Україні.
Загальний обсяг продажів у вересні склав 2 тисячі одиниць, що свідчить про уповільнення темпів ринку. Це на 10,1% менше, ніж у серпні, і на 21,5% менше, ніж у вересні 2023 року.
Структура ринку виглядає так:
- 77,5% — внутрішні перепродажі (1581 одиниця);
- 9,7% — імпорт вживаних вантажівок (198 одиниць);
- 3,9% — імпорт нових авто;
- 8,9% — продажі нових або переобладнаних машин, вироблених в Україні.
Загалом частка нових авто серед вантажівок становить 12,7%.
У вересні самоскиди залишились найпопулярнішим типом вантажних авто, зберігається також високий попит на фургони та бортові версії.
Лідери за моделями виглядають так:
- Mercedes-Benz Sprinter
- КамАЗ 5511
- Mercedes-Benz Vario
Крім того, українські водії активно поповнювали свій автопарк фургонами з гідробортом, контейнеровозами та іншими спеціалізованими типами транспорту.
У сегменті нових вантажних авто попитом користуються:
- Mercedes-Benz Sprinter
- Mercedes-Benz Atego
- Iveco Daily
Найбільше купували самоскиди та фургони, інші спеціалізовані авто (як, наприклад, сміттєвози чи автокрани) продавалися в одиничних кількостях.
Попит на вантажівки масою понад 3,5 тонни продовжує знижуватися, що відображає загальну тенденцію на ринку вантажного транспорту. Така ж ситуація спостерігається і в суміжному сегменті LCV (легких комерційних авто), де щомісяця фіксують падіння обсягів продажів.