Глава групи Renault Лука де Мео, на відміну від французьких політиків, виступає за ґрунтовний розгляд усіх питань, пов’язаних із переходом на електромобілі.
В інтерв’ю ряду ЗМІ Де Мео звернувся із закликом до влади ЄС виявити «гнучкість», особливо щодо термінів припинення продажів автомобілів із ДВЗ.
На думку Де Мео, європейський автопром вклав у перехід на електромобілі десятки мільярдів євро, а “європейські правила для автомобілів були створені без вичерпного аналізу наслідків”. Перехід на електромобілі лише частина процесу декарбонізації транспорту в Європі.
«Давайте не забуватимемо, що правила щодо викидів CO2 стосуються нових моделей, при цьому кількість автомобілів в обігу ніколи не враховується. З цієї причини було б доцільним одночасно прискорити реструктуризацію існуючого автопарку», – вважає топ-менеджер Renault. До повного переходу на електромобілі доцільно просувати гібрид, що підключається, як це роблять китайці, підкреслив він.
Де Мео, коментуючи запровадження торгового мита щодо продукції з Китаю, закликав не політизувати ситуацію: «Для мене це технічне та юридичне питання. Ми маємо правила Світової організації торгівлі, і ми повинні поважати принцип взаємності. Ми маємо знайти компроміси з Китаєм, тому що його промисловість може багато чого принести європейській, стимулюючи її конкуренцією. Крім того, вона приносить технології та сировину».
Зазначимо, що у 2026 році в ЄС пройде ревізія виконання умов переходу на NEV та відмови від ДВЗ. Німеччина та Італія готуються внести пропозиції щодо відстрочення дедлайну цього рішення з 2025 року на пізніший термін.