Серед водіїв давно точаться суперечки, з якою швидкістю їхати, щоб витрачати менше бензину чи дизеля. Одні переконують, що це 90 км/год, інші радять тримати 100. Досвідчені шофери згадують правило: найнижча швидкість на найвищій передачі. Проте сучасні випробування дають інші результати, зазначає видання Твоя машина.
Опір повітря зростає пропорційно квадрату швидкості. Достатньо додати лише 20 км/год — і двигун потребує значно більше потужності та пального. Саме тому найбільш ощадною вважається швидкість близько 75 км/год. У цьому діапазоні автомобіль рухається стабільно, а зустрічний тиск ще не створює відчутного навантаження.
На практиці різницю добре видно. Машина, яка зазвичай спалює 6,5 л на 100 км, при постійному темпі 75 км/год може показати вже 5,5 л. На довгих дистанціях це перетворюється на помітну економію.
Важливим чинником залишається стиль керування. Фахівці радять набирати швидкість плавно, витрачаючи на розгін до пів хвилини. У такому режимі мотор працює в оптимальних умовах, а коробка швидше переходить на вищі передачі. Різкі натискання на педаль газу лише даремно з’їдають пальне.
Ще один орієнтир — оберти. Для сучасних двигунів оптимальними вважаються близько 1500 об/хв. Якщо авто починає вібрувати чи «важко» працювати, варто знизити передачу, навіть без збільшення швидкості. На підйомах чи при сильному зустрічному вітрі також краще перейти на нижчу передачу, аби мотор не працював на знос.
Власники машин з автоматичною коробкою передач часто сумніваються, чи є сенс переходити на ручний режим. У нових авто це зазвичай не потрібно: режими Eco чи Normal уже налаштовані на економію. Проте на старіших моделях ручне перемикання іноді справді допомагає зменшити витрати.
У будь-якому разі економія не повинна суперечити безпеці. Передбачувана їзда, плавні маневри й утримання стабільного темпу дозволяють витрачати менше на заправках і водночас зберігати спокій за кермом.
