Досягнувши пробігу в 100 тисяч кілометрів, автомобіль потребує більш уважного ставлення до технічного обслуговування — особливо це стосується двигуна. Один із ключових моментів на цьому етапі — правильний вибір моторної оливи, яка допоможе зберегти ресурс мотора та уникнути зайвих витрат.
Чому вибір оливи важливий після “сотні”
З роками навіть добре доглянутий двигун піддається зносу. Після 100 000 км змінюються його робочі характеристики, що означає — звична олива вже може не відповідати новим умовам. Вчасно підібране мастило допоможе:
- мінімізувати витрати оливи;
- зменшити ризик протікань;
- приглушити вібрації та шум;
- зупинити або сповільнити знос.
Якщо мотор працює справно
У разі, коли агрегат не втрачає тиску, не “їсть” оливу та не має підозрілих звуків — змінювати звичний тип мастила не обов’язково. Сучасні синтетичні оливи з в’язкістю 0W30 або 5W30 чудово справляються з мастилом у нормальних умовах. Вони ефективні як у місті, так і на трасі, та не шкодять витраті пального.
У спеку, особливо влітку, варто тимчасово використовувати 10W30 — така олива краще справляється з підвищеними температурами та навантаженнями, що актуально для довгих поїздок чи заторів.
Коли час переходити на інший тип мастила
Якщо двигун починає споживати більше оливи, з’являється дим із вихлопу або видно сліди витоку — це свідчить про зношення ущільнень або поршневих кілець. У такій ситуації доцільно перейти на напівсинтетику або мінеральну оливу. Чому?
- В’язкіша мінералка створює щільнішу масляну плівку;
- Менше витікає через зношені прокладки;
- Покращує компресію у віковому двигуні.
На що ще варто звернути увагу
Досвідчені механіки радять завжди дотримуватись специфікацій виробника (API, ACEA тощо). Невідповідне мастило може погіршити стан двигуна.
Також не варто затягувати з черговою заміною — навіть найкраща олива втрачає властивості. Ідеальний інтервал — 7 000–10 000 км.