У першому кварталі 2025 року ринок автобусів в Україні зазнав помітних змін. За даними Інституту досліджень авторинку, загалом українські перевізники придбали 1433 нових і вживаних автобуси — це на 35,1% менше, ніж за аналогічний період 2024 року.
Падіння обсягів продажів торкнулося переважно внутрішнього ринку. Перепродажі зменшилися на 46,6%. Водночас імпорт вживаних автобусів зріс на 27,2%, а імпорт нових — більш ніж удвічі (+105,6%). Обсяги виробництва в Україні скоротилися на 16,8%.
Більшу частину автобусів, а саме 952 одиниці (66,4% від загальної кількості), придбали на внутрішньому ринку.
Щодо імпорту, то вживаних автобусів завезли 243 одиниці (17%). Нових автобусів зареєстрували 238 штук, з яких 164 були виготовлені або переобладнані в Україні (11,4%), а 74 одиниці (5,2%) прибули безпосередньо з-за кордону.
Перше місце у внутрішніх перепродажах знову утримали автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter — 272 куплені одиниці. Багато з них — це переобладнані пасажирські версії вантажних авто.
Друге місце посів БАЗ «Еталон» А079 з результатом 88 проданих автобусів. На третьому опинився Volkswagen LT із 41 реєстрацією.
На ринку імпортованих вживаних автобусів ситуація виглядала так:
- Mercedes-Benz Sprinter (61 одиниця).
- VDL Ambassador — 53 автобуси.
- Volkswagen Crafter (17 одиниць).
Серед нових автобусів для пасажирських перевезень перше місце за підсумками першого кварталу 2025 року отримав Ford Transit — 61 перша реєстрація.
Друге місце посів Ataman А-093 із 46 проданими одиницями, а третє — БАЗ А081 «Еталон» з 45 реєстраціями.