Попит на спеціалізовану техніку в Україні стрімко зростає, особливо на тлі необхідності відновлення критичної інфраструктури. І тут своє слово кажуть вітчизняні виробники, які активно співпрацюють з китайським брендом JAC, встановлюючи свої кузовні надбудови на його шасі. Ці рішення дедалі частіше з’являються в автопарках будівельників, ремонтників і комунальників.
Одним із флагманів на цьому ринку став завод спецтехніки «Техкомплект». Підприємство серійно випускає автовишки італійської марки Comet, що базуються на шасі JAC N90. Серед них — модель Comet 19-2-14HQ з робочою висотою 18 метрів, вильотом 14 метрів і вантажопідйомністю корзини 250 кг.
Для більш складних завдань передбачена версія Comet 24-2-11(14)4S HQ, яка підіймає екіпаж на 24 метри. Обидві моделі мають поворотну стрілу на 360 градусів та поворотну корзину на 90 градусів в обидва боки — що значно підвищує ефективність роботи на об’єктах.
Сама вантажівка JAC N90 доступна у варіантах з двомісною або п’ятимісною кабіною. Вона має вантажопідйомність 6 тонн при повній масі 9 тонн. Під капотом — турбодизель Cummins об’ємом 3,76 літра, що видає 152 кінських сили та 500 Нм крутного моменту в діапазоні 1200–2200 об/хв. Машина обладнана 100-літровим баком і вже в базі має кондиціонер, круїз-контроль, електросклопідйомники й центральний замок.
Паралельно з важкою технікою, активно використовуються й легші моделі — зокрема JAC N56. На це шасі встановлюють тентовані платформи власної розробки. Один з варіантів — п’ятимісний автомобіль з кузовом внутрішніх розмірів 3200 х 1800 х 400 мм. Його вантажопідйомність — 2880 кг, повна маса — 5600 кг. Оснащений турбодизелем об’ємом 2,8 літра, що розвиває 150 к. с., він комплектується 6-ступеневою механічною КПП. Витрата пального — від 8 до 12 літрів на 100 км.
Як і «старший брат», JAC N56 пропонує багате оснащення — кондиціонер, електросклопідйомники, центральний замок, бортовий комп’ютер і цифрове радіо з USB. Це робить його не лише ефективним, а й зручним в експлуатації для бригад, що працюють у складних умовах.