Українським водіям варто уважніше ставитися до стану свого лобового скла. Навіть невелика тріщина або скол може стати підставою для штрафу. Найчастіше такі пошкодження виникають через дрібні камінці, що вилітають з-під коліс інших авто, і їх важко передбачити чи уникнути. Про це повідомиляє ТСН.
Багато водіїв не надають значення дрібним тріщинам, вважаючи їх несуттєвими. Проте вони здатні швидко збільшуватися, особливо в холодну пору року, коли волога потрапляє всередину та замерзає. Це не лише загрожує безпеці на дорозі, але й може мати юридичні наслідки.
Згідно з ДСТУ 3649:2010, заборонено керувати автомобілем із пошкодженнями скла в зоні роботи двірників. Якщо інспектор зафіксує таке порушення, його кваліфікують як експлуатацію несправного транспортного засобу за ч.1 ст.121 КУпАП. Штраф у такому випадку становить 340 гривень, а повторне порушення обійдеться вже у 1700 гривень з ризиком тимчасового позбавлення прав або навіть адміністративного арешту.
Водночас юристи наголошують, що дії поліції у таких випадках не завжди законні. Приписами ДСТУ 3649:2010 такі пошкодження не віднесено до технічної несправності автомобіля. Переліки несправностей, з якими експлуатація автомобіля забороняється, описано в пунктах 31.1, 31.3 та 31.4 ПДР. Тому накладені штрафи можна оскаржити.
Таким чином, ситуація з тріщинами на склі є доволі суперечливою. Водіям варто враховувати як можливі штрафи з боку поліції, так і шанс довести свою правоту в суді. Найкращий вихід — не ігнорувати навіть незначні пошкодження скла й своєчасно усувати їх, щоб уникнути як небезпеки на дорозі, так і правових проблем.
