Унікальна розробка українських фахівців з «Пожмашини» може стати проривом у гуманітарному розмінуванні. Інженери підприємства переробили класичну безкапотну вантажівку Isuzu FTS 34 на броньований піротехнічний автомобіль з капотом, який забезпечує екіпажу значно вищий рівень безпеки.
У конструкції типу «кабіна над двигуном», яка характерна для Isuzu FTS 34, екіпаж сидить буквально над передньою віссю. Така компоновка підвищує ризики для людей у випадку підриву на міні. У новому капотному виконанні, де двигун розташований попереду, екіпаж має додатковий захист у вигляді півтора-двох метрів конструкції між ними й потенційним джерелом вибуху.
Це рішення критично важливе для безпеки саперів, які працюють у зонах розмінування, адже кожен зайвий метр броньованого металу – шанс врятувати життя.
Хоча базове шасі Isuzu FTS 34 спроєктоване для безкапотного розміщення двигуна, інженери зуміли переробити компоновку та перенести кабіну за силовий агрегат. Водночас транспорт зберіг головні технічні характеристики, серед яких повний привід, потужна силова установка, запас ходу та надійність у складних умовах.
Нова броньована кабіна стала не лише безпечнішою, а й ергономічнішою. Її виготовили у форматі бронекапсули, встановленої за двигуном і передньою віссю. Крім того, додали протимінний пояс під днищем, що додатково захищає екіпаж.
Новий автомобіль – не просто броньований «носій». Він перетворився на функціональну інженерну машину з широкими можливостями для автономної роботи в полі. В надбудові є:
- технологічні відсіки для інструментів;
- електрогенератор потужністю 5 кВт;
- шафи для інженерного обладнання;
- безпечний відсік для вибухонебезпечних предметів;
- кран-укосина, який дозволяє зручно завантажувати важкі об’єкти.
Цей комплекс рішень робить нову розробку ідеальним вибором для підрозділів ДСНС і ЗСУ, які щоденно займаються гуманітарним розмінуванням.