Європейський Союз готується до введення нових вимог для технічного контролю дизельних автомобілів, особливо тих, що старші за 10 років і не оснащені сажовими фільтрами.
Це правило значно вплине на власників старих дизельних авто, адже багато таких машин не можуть ефективно очищати фільтри під час руху в міських умовах. Заміна або ремонт сажових фільтрів може коштувати більше 3000 євро, що є значною фінансовою перепоною для багатьох.
Однією з основних проблем є відсутність обов’язкової перевірки рівня викидів твердих часток під час технічного огляду. Це дозволяє старим дизельним автомобілям не відповідати екологічним вимогам, оскільки багато з них не можуть адекватно очищати відпрацьовані гази. Саме через це ЄС планує запровадити обов’язкові перевірки сажових фільтрів, що створить додаткові труднощі для автовласників.
Якщо нові вимоги набудуть чинності, власники старих дизельних авто в Європі будуть змушені або встановити нові сажові фільтри, що дорого коштуватиме, або утилізувати свої транспортні засоби. Вартість утилізації таких машин зросте, і багато автовласників обиратимуть варіант продати їх за низькими цінами. Очікується, що велика кількість таких авто потрапить до країн, які не входять до складу ЄС, зокрема в Україну, де спостерігається стабільний попит на дизельні авто, особливо на недорогі варіанти з пробігом.
Високі витрати на утилізацію в Європі зроблять старі дизельні авто доступними для українських покупців за значно зниженими цінами. Це стане вигідною можливістю для багатьох, хто не може дозволити собі нові моделі, навіть якщо деякі з них не відповідають найвищим екологічним стандартам. Зважаючи на постійне зростання кількості дизельних авто в Україні, така ситуація може не лише збільшити кількість доступних машин, але й знизити ціни на вторинному ринку. Українські автовласники можуть очікувати на значне подешевшання старих дизельних авто, які стануть доступнішими для покупки.