У листопаді 2024 року українські перевізники придбали 560 нових та вживаних автобусів. Це на 32,8% менше, ніж за аналогічний період минулого року, і на 20,5% менше, ніж у жовтні того ж року. Попри зменшення обсягів торгів, ринок не виявився критично постраждалим, і ситуація поки що залишається в межах середнього рівня.
Порівняно з жовтнем 2024 року, загальні обсяги продажу автобусів знизились на 20,5%. Що стосується внутрішнього ринку, то найбільше автобусів було придбано в сегменті внутрішніх перепродажів, хоча цей показник також знизився на 35% за місяць і на 42,2% за рік.
Що ж до імпорту вживаних автобусів, то тут спостерігається невелике збільшення (+9,6% порівняно з жовтнем), але зниження на 12,5% порівняно з минулим роком. Імпорт нових автобусів зазнав значного спаду: на 9,1% порівняно з жовтнем і на 47,4% за рік. Вироблені в Україні автобуси показали позитивну динаміку (+32,3% за місяць), хоча в порівнянні з минулим роком їх кількість знизилась на 4,7%.
В сегменті внутрішніх перепродажів лідером залишаються автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter — їх було куплено 91 одиницю. Частина цих транспортних засобів колись була переобладнана з вантажних автомобілів. Друге місце зайняв БАЗ «Еталон» А079 з 31 проданою одиницею, а на третьому місці опинився Iveco Daily (19 автобусів).
Серед вживаних автобусів, привезених з-за кордону, на першому місці голландські автобуси VDL Ambassador — їх було імпортовано 19 одиниць. Друге місце зайняв Mercedes-Benz Sprinter з 16 автобусами, а третє — Volkswagen Crafter, з результатом 6 одиниць.
Найпопулярнішими новими автобусами стали ЗАЗ А08 — на першу реєстрацію подано 33 одиниці. Друге місце за Богдан/Ataman А-092 (29 автобусів), а третє — БАЗ А081 «Еталон» (17 одиниць).
Ринок автобусів в Україні в листопаді 2024 року продовжує демонструвати певні труднощі через зниження обсягів продажів. Проте, за словами експертів, ситуація залишається стабільною, і ринок ще має потенціал до відновлення.