Українські прикордонники активно тестують новітні всюдиходи «Шалений кочівник» (Nomad), які виготовляються на одному з заводів Київщини. Випробування проходять в екстремальних умовах, де традиційна техніка не справляється.
Техніку випробовують в умовах важкодоступних місць з різноманітним рельєфом: від непрохідного болота та ярок до піщаних доріг і водойм. Прикордонники перевіряють, як Nomad проявляє себе в чагарниках і на пагорбах, а також оцінюють здатність транспортного засобу долати природні перешкоди.
На всіх етапах випробувань всюдихід отримав схвальні відгуки від військових. Один з прикордонників-водіїв, Микола, зазначив, що ці машини «ефективні там, де звичайна техніка безсила». Особливу увагу привертає здатність «Шаленого кочівника» долати найскладніші умови й транспортувати важку техніку.
«Шалений кочівник» має потужний турбодизельний мотор Cummins 2,8 ISF потужністю 130 кінських сил і 6-ступеневу механічну коробку передач. Це забезпечує крутний момент у 310 Нм, а на колесах досягаються вражаючі 10 000 Нм. Система підкачування коліс оснащена двома автономними компресорами, що додає ще більше ефективності на бездоріжжі.
Ще одна унікальна особливість — здатність до буксирування. Попри масу у 2,2 тонни, «Шалений кочівник» здатний буксирувати техніку загальною масою 20 тонн, що було підтверджено на випробуваннях, коли амфібія без проблем витягла БТР-3 і Дозор-Б.
Це розробка часів до повномасштабної війни, але з невеликими доопрацюваннями Nomad ідеально підходить для виконання бойових завдань та охорони кордонів. Машина має передні та кормові двері, а салон вміщує до шести осіб. Техніка має також кузов із композитного матеріалу та спеціальну трансмісію, що дозволяє рухатися на суходолі зі швидкістю до 50 км/год і на воді — до 7 км/год.