У щоденних поїздках міськими дорогами водії нерідко опиняються в ситуаціях, коли доводиться стояти з увімкненим двигуном — у заторах, на світлофорах, біля залізничних переїздів чи просто під магазином. Проте автомобільні експерти радять згадати про просте правило, яке може суттєво вплинути на стан двигуна та витрати пального — так зване «правило 10 секунд», пише AMPERCAR.com.
Суть правила — вимикати двигун, якщо зупинка триватиме довше 10 секунд. Як показують дослідження, за цей короткий проміжок часу на холостому ходу двигун витрачає більше пального, ніж потрібно на його повторний запуск. І що довше працює мотор у неробочому режимі, то більше шкоди це завдає йому в довгостроковій перспективі.
Чому це важливо? Під час тривалої роботи на холостих обертах порушується нормальний хімічний баланс паливно-повітряної суміші. Двигун не отримує достатньо кисню, суміш стає надмірно збагаченою пальним. Це призводить до неповного згоряння, утворення нагару на циліндрах, потрапляння незгорілого пального в моторну оливу й навіть до конденсації вологи в системі випуску. Такі процеси пришвидшують зношування ключових компонентів двигуна — свічок запалювання, поршневих кілець, клапанів і каталізатора.
А як щодо повторного запуску? У водіїв часто виникає сумнів: чи не шкідливе постійне вимикання й увімкнення двигуна? Фахівці заспокоюють: для сучасних автомобілів це не становить проблеми. Навпаки — багато з них вже мають вбудовану систему Start-Stop, яка автоматично вимикає мотор під час зупинки й вмикає при натисканні на педаль газу. За оцінками інженерів, у міському циклі така система дозволяє знизити споживання пального на 8–15%.
Проте варто враховувати кілька нюансів. Часті перезапуски потребують акумуляторів із підвищеним ресурсом, а для машин із турбонаддувом важливо, щоб система дозволяла турбіні охолонути перед повним вимкненням двигуна — це враховують сучасні Start-Stop-рішення.
Отже, “правило 10 секунд” — це не міф і не дрібниця, а дієвий підхід до дбайливого використання авто. Воно дозволяє не лише економити на пальному, а й зменшити викиди шкідливих речовин у довкілля та уповільнити знос силової установки. Особливо актуальним це правило стає влітку, коли перегрів компонентів авто під час простою на жарі може стати ще одним джерелом проблем.