Компанія Tatra Trucks вивела на арену виставки Bauma 2025 два модернізовані самоскиди Tatra Phoenix 8х8, які одразу привернули увагу. Презентація відбулася у Мюнхені, де з 7 по 13 квітня зібралися провідні гравці будівельної техніки з усього світу.
Цього разу інженери Tatra зробили ставку не лише на технічну потужність, а й на новий дизайн передньої частини, над яким працював Лукаш Танєчек — дизайнер, який отримав Red Dot Design Award 2024 за Tatra Force третього покоління. Саме він надав машині впізнавану агресивність, переробивши решітку радіатора для кращого охолодження двигуна.
Один із самоскидів виділявся яскраво-червоним кольором і масивним кузовом об’ємом 20 м³ із заднім розвантаженням виробництва VS-Mont. Загальна маса машини — 50 тонн, при цьому вантажопідйомність сягає 30 тонн.
Конструктивно перші два мости розраховані на 10 тонн кожен, задні — по 15 тонн. Вся підвіска — незалежна пневматична, що гарантує стійкість і комфорт навіть у важких умовах. Під капотом працює 530-сильний двигун Paccar MX-13, з парою в особі автоматичної КПП Allison 4500 та знижувальної передачі Tatra.
Кабіна тут коротка, але практична — з автономним обігрівачем, кондиціонером, LED-оптикою та оглядовим вікном у правих дверях.
Другий Tatra Phoenix, що виступив на Bauma, демонстрував кузов тристороннього розвантаження об’ємом 14,6 м³ — знову ж таки від VS-Mont. Ця модель дещо легша: 41 тонна повної маси при вантажопідйомності 26 тонн.
Технічна начинка включає 480-сильний Paccar MX-13, 12-ступеневу коробку ZF Traxon, інтегрований інтардер та фірмову понижуючу передачу.
Та найбільше уваги привернула подовжена кабіна зі спальним місцем, що підвищує зручність у тривалих поїздках. У комплектацію увійшла мультимедійна система з 8 динаміками, а також цифрова система камер Digital Vision, яка замінила традиційні дзеркала — ще один натяк на майбутнє.