Сучасні автомобільні двигуни здатні працювати довго й надійно — за умови правильної експлуатації та регулярного техобслуговування. Проте деякі водії власноруч скорочують ресурс двигуна, зокрема, неправильно використовуючи оберти, пише AMPERCAR.com.
Чому не варто розкручувати двигун до максимуму
Максимальні оберти зазвичай позначені на тахометрі: для бензинових моторів це 6000–7000 об/хв, для дизелів — 4500–5500 об/хв. Постійна їзда на межі цих показників перегріває двигун і зменшує його ресурс.
Теоретично обмежувач обертів можна досягати, але на практиці це призводить до передчасного зносу. Уже на 150–200 тис. км може знадобитися капремонт, який є дорогим.
Чому низькі оберти — теж шкідливі
Деякі водії намагаються їздити на мінімальних обертах, сподіваючись на менше споживання пального та знос двигуна. Але це — помилка. Тривала їзда на низьких обертах спричиняє накопичення нагару, порушує утворення паливної суміші та може призвести до збоїв у трансмісії. У підсумку — підвищене споживання пального та ризик пошкодження зчеплення.
Оптимальний режим обертів
Найкраща стратегія — дотримуватись середнього діапазону обертів, що забезпечує стабільну роботу двигуна. Досвідчені водії іноді розкручують двигун до 4000–5000 об/хв, щоб очистити свічки та камеру згоряння. Робити це варто кожні 2–3 тис. км, але лише після того, як авто проїде щонайменше 30 тис. км.