Страх перед поломкою турбіни в сучасних автомобілях із наддувом вже не викликає такого трепету, як раніше. Тим не менш, до цього дня можна зустріти автомобілістів, які радять залишати турбодвигун на холостих обертах після паркування на деякий час, щоб дати системі наддуву час охолонути. Моторист сервісного автоцентру пояснив, чому для сучасних турбованих ДВС це правило вже не є актуальним.
Раніше було прийнято при покупці автомобіля з турбованим мотором, обов’язково встановлювати турботаймер. Це пояснювалося тим, що під час навантаження турбіна, що обертається в масляній плівці або на підшипниках, під впливом вихлопних газів та тертя могла розігріватися до 900 градусів Цельсія. Однак на неодружених оборотах температура агрегату опускалася до 100 градусів.
Охолодження турбонаддува здійснюється в основному за рахунок олії із системи мастила мотора, а антифриз із системи охолодження використовується значно рідше. Коли двигун вимикається, подача оливи до турбокомпресора припиняється, і це може створити проблеми. Якщо турбіна була перегріта, масло, що знаходиться в системі, може згоріти. Тверді частинки, що утворилися, при наступному запуску двигуна завдають шкоди турбокомпресору.
Щоб запобігти коксуванню олії, вигадали турботаймер. Після вимикання запалювання він дозволяє двигуну працювати на холостих обертах ще кілька хвилин, щоб олія встигла охолодити турбіну до прийнятної температури. Багато водіїв ігнорували цю особливість і глушили турбодвигун відразу після зупинки, що призводило до поломок турбіни та претензій до дилера.
Однак зараз ситуація докорінно змінилася. Сучасні турбонагнітач оснащені потужними системами подачі олії, в тому числі і з автономним електричним приводом, які прокачують набагато більші обсяги мастила. Це значно підвищило ефективність охолодження вузла. В результаті необхідність чекати перед тим, як заглушити сучасний турбований двигун, зникла.