У Mercedes-Benz Trucks вирішили надихнутися логікою Pony Express — легендарної поштової служби США XIX століття — і спробувати її застосувати у сучасній логістиці. У співпраці з технологічною компанією MANSIO з Аахена німці запустили пілотний проєкт релейних вантажоперевезень. Суть у тому, щоб не змушувати фуру чекати водія — замість цього напівпричіп передається іншому водієві, який повертає вантажівку до бази або вирушає далі.
Цей підхід дозволяє фурам постійно залишатися в русі й швидше окупатися. А водії, у свою чергу, після зміни можуть повертатися додому, а не ночувати в кабіні на парковці. Це важливо з огляду на постійний дефіцит кадрів у галузі.
Ключем до такої логістики є точна синхронізація. Як пояснив Мартін Гайссерт, керівник проєкту в Mercedes-Benz Trucks, успішна релейна схема працює лише за умови, що всі рейси чітко скоординовані. Для цього потрібні дані в реальному часі — про місцезнаходження, час прибуття, заряд батареї, маршрут і стан замовлення. Усе це забезпечує ПЗ від MANSIO, яке поєднує системи різних компаній.
У рамках тестового проєкту експедитор Logistik Schmitt і логістичний партнер запустили щоденні кругові рейси на 1000 км між Мангеймом і Лейпцигом. Два типи вантажівок — електричний eActros 600 та дизельний Actros L — обмінюються напівпричепами посередині маршруту та повертаються назад. Зарядка електрофур здійснюється на заводі в Мангеймі та в Hermsdorfer Kreuz, де працює зарядна станція Milence.
Це не перша спроба оптимізувати перевезення за допомогою естафет. Але Mercedes-Benz Trucks хоче зробити це не лише всередині окремих компаній, а й між різними перевізниками. Якщо проєкт виявиться успішним, галузь отримає потужний інструмент для підвищення ефективності та залучення нових кадрів.