Компанія Liebherr анонсувала новий мультипаливний двигун, що може працювати на аміаку, водні або дизелі. Офіційний дебют заплановано на квітень 2025 року на виставці Bauma в Мюнхені.
Головна особливість – гнучкість у виборі пального. Двигун може працювати на зеленому аміаку, який виробляється з відновлюваних джерел енергії та є вуглецево-нейтральним. Також можливе використання водню або дизелю, що дозволяє адаптуватися до різних умов експлуатації.
Аміак має важливу перевагу над воднем: його легше транспортувати, оскільки він стає рідким за температури -33°C, тоді як водень потребує охолодження до -253°C або стиснення до 700 бар.
Одним із головних викликів є висока температура згоряння аміаку, що сягає 650°C – значно вище, ніж у бензину (200°C) чи дизелю (220°C). Через це для запалювання аміаку необхідно використовувати інше паливо – дизель або водень.
Поки що Liebherr не розкриває точних характеристик продуктивності нового двигуна, але заявляє, що він відповідає вимогам гірничодобувної промисловості.
Це залежить від джерела водню, який використовується у процесі. Якщо він вироблений з екологічно чистого аміаку, то двигун може стати повністю безвуглецевим.