IVECO офіційно завершила перші польові випробування магістрального тягача S-Way з напівавтономним керуванням. Інноваційна розробка стала результатом партнерства з компанією Plus із Кремнієвої долини, яка є піонером у сфері програмного забезпечення для автономних вантажівок на базі штучного інтелекту. До тестування також долучилися логістичний гігант DSV і аптечна мережа dm-drogerie markt.
Перевірка нової технології відбувалася на німецьких дорогах — між Крефельдом і Хеннефом. Тягач із повністю завантаженим напівпричепом подолав маршрут у звичайному трафіку, демонструючи новий рівень автоматизації у сфері вантажоперевезень.
Платформа напівавтономного керування Plus не замінює водія повністю, але активно асистує на трасі. Вона відповідає за зміну смуг, утримання вантажівки в межах смуги, маневри у заторах і підтримку водія у прийнятті рішень. Це не лише підвищує безпеку на дорозі, а й дозволяє знизити витрати пального до 10% та загалом підвищити ефективність перевезень.
Ключова особливість — повне оснащення сенсорами: лідари, радари та камери забезпечують круговий огляд на 360 градусів. Усе це дозволяє системі діяти максимально точно навіть у складних дорожніх умовах.
У IVECO зазначають, що технологія Plus може стати ефективною відповіддю на хронічну нестачу водіїв у Європі. Наразі дефіцит фахівців перевищує 200 тисяч осіб, а до 2028 року ця цифра може зрости до 700 тисяч. Напівавтономні вантажівки мають зробити професію привабливішою для новачків.
Попри високий рівень автоматизації, повністю безпілотні фури — це поки що справа майбутнього. Очікується, що такі транспортні засоби з’являться на дорогах США вже у 2027 році, а згодом і в Європі. Проте навіть тоді водії залишатимуться в кабінах — для контролю, заправки та вирішення нестандартних ситуацій.