Проєкт BrightDrop виявився утопією, яка не витримала зіткнення з реальністю. А платити за черговий провал General Motors, як завжди, будуть прості робітники — близько 1200 співробітників заводу GM CAMI Assembly у канадському Інґерсоллі (провінція Онтаріо).
Фургон BrightDrop — показовий приклад того, до чого може довести навіть велику й досвідчену корпорацію нав’язлива екоповістка. Стартував цей проєкт у 2021 році з гучних заяв, коли автомобільна галузь перебувала в еуфорії від «світлого електромобільного майбутнього». Планувалося, що BrightDrop перетвориться на масштабну екосистему «зеленої» доставки на етапі «останньої милі» й уже до 2023 року приноситиме GM щонайменше 1 млрд доларів щорічно. До екосистеми, крім фургонів, входили програмне забезпечення для віддаленого управління автопарками й моторизовані контейнери, що рухалися слідом за кур’єрами.
Масове виробництво BrightDrop, побудованих на вантажній версії платформи Ultium, почалося наприкінці 2022 року на реконструйованому заводі в Канаді. У 2023-му CAMI мав випустити 30 000 фургонів, а до 2025-го — 50 000 на рік. Тодішній комерційний директор BrightDrop Стів Хорняк стверджував, що попит величезний, клієнтів безліч, і він «міг би продати 50 000 одразу».

Насправді все це виявилося фікцією. У 2023 році GM реалізувала у США лише 497 електрофургонів BrightDrop, у 2024-му — 1529, а з січня по вересень 2025-го — 3976. Ріст є, але до очікуваних 50 000 дуже далеко. Для порівняння: старий як динозавр бензиновий Chevrolet Express за три квартали цього року розійшовся тиражем 43 637 шт. (+44,3% до минулого року).
Влітку 2024 року GM зробила останню спробу оживити попит, перевівши BrightDrop під бренд Chevrolet: короткобазний Zevo 400 став Chevrolet BrightDrop 400, довгобазний Zevo 600 — Chevrolet BrightDrop 600. Передбачалося, що дилерська мережа Chevrolet допоможе, але цього не сталося. На початку 2025 року завод CAMI призупинив роботу, ненадовго запустився у травні, а тепер оголошено, що виробництво більше не відновиться.
Подальша доля CAMI Assembly поки невідома. Приблизно 1200 працівників отримають зарплату за пів року та компенсації, частині запропонують роботу на інших підприємствах GM.
Профспілка Unifor очікувано висловила обурення. Її президент Лана Пейн звинуватила у провалі не керівництво GM, а президента США Дональда Трампа, який скасував федеральні програми підтримки продажів електромобілів. Чому ж черг за BrightDrop не було й при Джо Байдені, вона не пояснила.
Закриття BrightDrop — лише частина масштабного коригування електропланів GM. Корпорація відмовляється від занадто витратних і малоефективних проєктів, включно з водневими авто, й робить ставку на дешеві електромобілі, як-от оновлений Chevrolet Bolt, а також готує ще кілька доступних моделей. Паралельно General Motors продовжуватиме інвестувати у «вуглеводневі» розробки, зокрема у нове покоління бензинових двигунів V8.
