Японський кросовер Subaru XV (2011-2017) заслужено вважається недорогим варіантом, який чудово справляється з бездоріжжям. Значна міцність варіатора дозволяє автомобілю проїхати до 200 тисяч кілометрів без необхідності серйозного обслуговування – що стає рідкісною якістю у наш час.
Ця модель побудована на одній платформі з легковою імпрезою, проте має збільшену колісну базу на 20 мм, що забезпечує більш стабільний і комфортний рух, а вражаючий кліренс в 220 мм робить її чудовим вибором для пересування бездоріжжям.
У Subaru XV відсутні суто передньопривідні версії. Деякі екземпляри були привезені до РФ з Японії з пробігом і правим кермом, що робить їх доступнішими за ціною.
У 2015 році, під час рестайлінгу моделі, базовий ДВС 1.6 був виключений із моторної гами.
XV привертає увагу своїм великим набором систем безпеки, включаючи шість подушок, активні підголівники та різноманітні електронні помічники. Ця надійна машина радує дуже щедрим базовим оснащенням, а також має всеїдну підвіску і хорошу керованість.
Але варто враховувати, що у неї м’яке лакофарбове покриття, схильне до швидкої корозії, і варіатор не справляється з бездоріжжям. Також слід врахувати, що об’єм багажника становить лише 310 літрів.
У Росії дизельний варіант цієї моделі не пропонувався, доступні були лише опозитні атмосферні двигуни нової серії FB: 1.6 (114 к.с.) та 2.0 (150 к.с.).
Молодший двигун позбавлений помітних недоліків, за винятком його високої чутливості до якості та рівня олії. Найменші відхилення можуть призвести до неприємних наслідків, починаючи від поломки фазорегуляторів і закінчуючи проворотом вкладишів. Проте ланцюг ГРМ здатний протриматися до 200 тисяч кілометрів. Остаточний ресурс даного двигуна поки не визначений, але, зважаючи на все, він явно перевищує позначку в 300 тисяч кілометрів.
Двигун об’ємом два літри також має високий ресурс, але має помітну схильність до залягання кілець і підвищеної витрати масла. Іноді проблеми можуть виникати вже на невеликих пробігах і призводити до механічних пошкоджень, які потребують заміни шорт-блоку у деяких випадках. Однак Subaru швидко відреагувала на цю проблему і в 2013 внесла поліпшення в поршневу групу двигуна. Але незважаючи на це, важливо, як і раніше, стежити за рівнем масла, рекомендується підтримувати його близьким до максимального значення.
Обидва двигуни також чутливі до перегріву, який найчастіше проявляється стукотом “на холодну” у четвертому циліндрі – це типова особливість для всіх оппозитних двигунів Subaru.
У даній моделі є дві надійні механічні коробки передач під різні мотори, з п’ятьма або шістьма ступенями. Дорогий двомасовий маховик має довгий термін служби, що становить не менше 150 тисяч кілометрів.
Автоматична трансмісія має єдиний варіант – варіатор TR580 (Lineartronic 2). Дивно, але цей варіатор є дуже стійким та надійним. Характерні проблеми пов’язані із засміченням гідроблоку через продукти зносу, перегріванням фрикціонів в результаті напружених режимів і поломкою підшипника провідного валу.
Варіатор, як і інші CVT, не ідеально переносить підвищені навантаження та агресивні розгони, але його заявлений ресурс становить 200 тисяч кілометрів, і, що дивно, здебільшого він витримує саме стільки. З мотором меншої потужності, таким як 1.6, цей ресурс може бути навіть більшим.
Моделі з механічною коробкою передач використовують постійний повний привід з розподілом моменту 50/50 у нормальних умовах та блокуванням міжосьового диференціала за допомогою вискомуфти. Варіант із варіатором за умовчанням передає 60% моменту на передню вісь, при цьому електроніка та муфта автоматично регулюють розподіл моменту. Однак варто відзначити, що варіатор виключає повзання по бруду та снігу.
Існують деякі проблеми в експлуатації цієї моделі автомобіля. Всеїдність підвіски має обмеження. Якщо виробляти безрозсудну їзду ямами і купинами, це може призвести до виходу з ладу амортизаторів, передніх важелів та ступичних підшипників після пробігу від 50 до 80 тисяч кілометрів. Іноді це може супроводжуватися стукотом у рульовій рейці.
Матеріали салону виявляються досить простими та швидко зношуються. Спинки передніх сидінь стають джерелом неприємного скрипу, який важко усунути.
Штатну аудіосистему критикують за огидне звучання, що може бути недоліком для меломанів та поціновувачів якісної музики.
У 2012 році автомобіль отримав п’ять зірок від Euro NCAP. В оцінці безпеки водій та пасажир отримали 86%, захист дитини склав 90%, захист пішоходів – 64%, а системи безпеки були оцінені на 86%.
На вторинному ринку найбільш поширеною пропозицією є версія з двигуном 2.0 та CVT трансмісією.
Оптимальним вибором можна вважати автомобіль з двигуном 1.6 або механічною коробкою передач, або CVT трансмісією.
За ті ж гроші можна розглянути альтернативні варіанти, такі як Ford Kuga, Hyundai ix35, Nissan Qashqai та VW Tiguan.