З наступного року Данія кардинально змінює підхід до стягнення плати з вантажних транспортних засобів. Уряд країни планує відмовитися від системи Eurovignette і перейти на електронну систему збору плати, що базується на пройденій відстані. Це нововведення набуде чинності з 1 січня 2025 року, охоплюючи більшість державної та деякі муніципальні дороги загальною протяжністю близько 10,9 тис. км.
Нова система плати за пробіг для вантажівок буде враховувати вагову категорію транспортного засобу та рівень його викидів CO2. Ставки будуть змінюватися залежно від цих показників, причому в зонах з низьким рівнем викидів (LEZ) передбачено вищу плату.
До 1 січня 2027 року збір буде застосовуватися лише до транспортних засобів вагою понад 12 тонн. Після цієї дати обов’язковий збір пошириться на всі вантажні автомобілі вагою понад 3,5 тонни. З 2028 року уряд Данії планує розширити дію плати за пробіг на всю державну дорожню мережу, яка охоплює близько 75 тис. км.
Впровадження нової системи збору плати може суттєво вплинути на логістичні компанії, змушуючи їх ретельно планувати маршрути для зниження витрат. Крім того, це стимулюватиме використання більш екологічних транспортних засобів з низьким рівнем викидів CO2, оскільки вони матимуть нижчі ставки плати.
Очікується, що восени уряд проведе слухання, під час яких можуть бути розглянуті зміни до вже затверджених ставок. Це означає, що остаточні умови нової системи можуть дещо відрізнятися від початково запропонованих. Водночас важливо пам’ятати, що ці зміни є частиною загальної стратегії Данії щодо зниження викидів та переходу до більш сталих форм транспорту.