Сучасні автокомпанії дедалі частіше виключають запасне колесо з базової комплектації своїх моделей. Це рішення продиктоване бажанням знизити вагу авто, зменшити витрати на виробництво та відповідати екологічним стандартам. Але що це означає для водіїв?
Запаска в минулому: чому її більше не кладуть у багажник
Ще кілька років тому запасне колесо було обов’язковим елементом у кожному автомобілі. Його наявність сприймалася як гарантія мобільності у випадку пошкодження шини. Та з переходом до нових інженерних та екологічних вимог ця практика стала минулим, пише AMPERCAR.com.
Основна причина — економія. Повнорозмірне колесо займає місце, додає ваги, вимагає додаткових витрат на виробництво та логістику. А легший автомобіль — це менше витрат пального і менше шкідливих викидів, що допомагає компаніям відповідати нормам викидів CO₂.
Чим замінюють запасне колесо
Виробники не просто забирають колесо — вони пропонують альтернативи, хоча й не без обмежень:
- Шини типу RunFlat дозволяють продовжити рух навіть після повної втрати тиску в колесі. Але лише на обмеженій відстані (до 100 км) і з обмеженою швидкістю.
- Ремкомплекти з герметиком — тимчасовий засіб, який може допомогти в разі дрібного проколу. Проте при серйозних пошкодженнях вони не врятують.
Водночас деякі авто взагалі постачаються без елементарних засобів для заміни колеса — наприклад, без домкрата чи балонного ключа.