Як правило автовиробники вказують стандартні інтервали заміни оливи в діапазоні 10-15 тис. км. Проте досвідчені водії нерідко радять скорочувати цей термін.
Як розповів власник сервісного центру в інтерв’ю ресурсу ZUBR.in.ua, у наших умовах іноді дійсно потрібна більш часта заміна оливи, ніж у країнах з м’якшим кліматом. Причиною є екстремальні перепади температур, тривалі зимові прогріви та висока завантаженість доріг.
Експерт зазначив, що ключовим параметром деградації властивостей оливи є не показання одометра, а мотогодини. У міських умовах двигун працює у пробках, хоча кілометраж при цьому практично не змінюється. Деякі автомобілі вже оснащені лічильниками мотогодин, а за їх відсутності можна встановити зовнішній прилад, що дозволяє точніше визначити момент заміни мастила.
Важливо пам’ятати, що компактні двигуни функціонують в умовах постійних навантажень, що призводить до прискореного зносу. Високі робочі температури викликають термічне розкладання оливи, провокуючи утворення нагару, який засмічує канали мастила та прискорює знос компонентів.
Додатковий фактор ризику – витікання оливи, які можуть залишитися непоміченими, допоки не призведуть до серйозних пошкоджень. Експлуатація у міському циклі, з частими зупинками та рухом у пробках, лише посилює ці процеси. Саме тому фахівець рекомендує скорочувати інтервал заміни оливи до 7500 км, щоб мінімізувати ризики.