Португальський виробник міського транспорту CaetanoBus готується презентувати свою нову лінійку електробусів на виставці UITP у Гамбурзі, що проходитиме з 15 по 18 червня. Компанія представить одразу кілька моделей із живленням від батарей і водневих паливних елементів, з орієнтацією на європейський ринок громадського транспорту.
Машини побудовані на універсальній модульній платформі з використанням комплектуючих та технологій китайської CRRC. У новій серії будуть електробуси довжиною від 8,5 до 18 метрів. Серед них — 12-метрова соло-модель і найбільша, зчленована версія, що також адаптована для високошвидкісних маршрутів BRT.
Акумуляторні версії оснащені батареями CATL BC5 на основі LFP-технології. Заявлений термін служби — до 4000 циклів зарядки. Ємність батарей варіюється залежно від моделі: 266 кВт·год у 8,5-метрового автобуса, 465 кВт·год у 12-метрового і 700 кВт·год — у 18-метрового.
У водневих електробусах використовуються паливні елементи Toyota Fuel Cell Stack Generation 2.5 потужністю 70 кВт. Вони працюють у поєднанні з батареями CATL на 130 або 170 кВт·год, відповідно до довжини кузова.
Серед важливих технічних нововведень — вдосконалений інверторний блок CRRC, який поєднує шість функцій: керування електромотором, генератором, масляним насосом, компресором, перетворенням струму і моніторингом ізоляції. Рішення інтегроване в один блок, що дозволяє зменшити вагу системи на 70% і підвищити її надійність.
Ще одна особливість — фірмова високовольтна система на базі IGBT від CRRC із прямим рідинним охолодженням. Виробник зазначає, що вона забезпечує лідерські позиції за показниками щільності потужності, терміну служби та температурної стабільності.