В Європі розпочалися експерименти з новим типом світлофора, який отримав четвертий колір. Його мета — полегшити керування дорожнім рухом у містах майбутнього, де поряд з людьми будуть активно пересуватися автономні транспортні засоби.
Перші світлофори з’явилися понад півтора століття тому. У Лондоні 1868 року встановили пристрій, що працював на газі і контролювався вручну поліцейським. Через витік газу світлофор вибухнув вже через кілька тижнів. Проте навіть тоді водіям і пішоходам сигналізували червоний і зелений кольори. Згодом до системи додали жовтий.
Нова ідея американських вчених із Університету Північної Кароліни — додати білий сигнал. Його завдання — покращити рух у тих місцях, де одночасно працюють автономні й звичайні автомобілі. Коли на перехрестя наближається велика кількість безпілотників, білий сигнал починає блимати, і управління рухом автоматично передається автомобілям. Машини координують свої дії між собою та обирають оптимальний маршрут, що дозволяє їм рухатися швидше без очікування зміни світлофора.
Для людей-водіїв білий сигнал означає, що потрібно рухатися за потоками автономних авто. Коли кількість безпілотників зменшується, світлофор повертається до традиційного трьохкольорового режиму.
Попередні моделювання показують, що така система може скоротити затори до 94%, залежно від частки автономних транспортних засобів. Хоча наразі великі скупчення безпілотних авто на перехрестях зустрічаються рідко, із розвитком технологій та появою роботаксі й автономних автобусів ситуація може змінитися. Вчені також зазначають, що в майбутньому білий колір можна замінити на інший, головне, щоб сигнал був чітким і легко впізнаваним.
Новий світлофор покликаний зробити міський рух безпечнішим та ефективнішим, адаптуючись до стрімкого розвитку автономних технологій.