Українська самохідна артилерійська установка 2С22 “Богдана” отримала чергове оновлення, цього разу – нове шасі від Mercedes-Benz. На відео 60-ї окремої артилерійської бригади САУ показали у свіжій конфігурації, що одразу привернула увагу спеціалістів та військових аналітиків. Це модернізація, яка демонструє поступову еволюцію української артилерійської техніки.
Нова версія “Богдани” базується на тривісному шасі Mercedes-Benz Zetros 2743 (6×6) з колісною формулою 5050 мм + 1450 мм. Потужний двигун на 428 к.с. забезпечує високі показники мобільності, що особливо важливо для сучасної війни. До того ж машина отримала броньовану кабіну, розроблену компанією “Українська бронетехніка”, тоді як сам артилерійський модуль виготовлений на Краматорському заводі важкого верстатобудування.
Раніше для САУ застосовувалося шасі Tatra 8×8, однак повернення до формули 6×6 з новим Mercedes-Benz стало більш оптимальним рішенням. Оновлення дозволило підвищити вантажопідйомність, що в перспективі зменшує витрати на експлуатацію та полегшує логістику. Для української армії такі зміни мають практичне значення, адже кожен елемент техніки має працювати максимально ефективно.
“Богдана” вже пройшла кілька етапів розвитку. Перші прототипи створювалися на базі КрАЗ-6322 (6×6), згодом використовувалося шасі МАЗ-6317, а у воєнний період застосовували Tatra T815-7M. Кожна зміна конструкції була відповіддю на виклики часу та доступність платформ.
Сьогоднішня модифікація на базі Mercedes-Benz Zetros стала четвертою у лінійці й підтвердила курс на вдосконалення українських артилерійських систем. Це рішення дозволяє не лише підвищити бойові можливості “Богдани”, але й робить її більш адаптованою до сучасних умов ведення війни, де важлива не лише потужність, а й мобільність та надійність техніки.