Ця поширена звичка водіїв вбиває двигун автомобіля удвічі швидше

Поділись

Багато автовласників використовують машини для коротких поїздок, не підозрюючи, що така експлуатація значно скорочує ресурс двигуна. Тривалий прогрів автомобіля, а також часті короткі маршрути негативно впливають на сучасні бензинові та дизельні мотори, прискорюючи їхнє зношення.

Сучасні бензинові двигуни з прямим уприскуванням (GDI, FSI, TSI) схильні до утворення нагару на впускних клапанах. Оскільки паливо подається безпосередньо в камеру згоряння, клапани не очищуються, як у старіших системах. Короткі поїздки не дозволяють двигуну досягти оптимальної робочої температури, що прискорює утворення нагару. Це призводить до зниження компресії, нестабільної роботи на холостому ходу, збільшення витрати пального та дорогого ремонту.

Крім того, у непрогрітому двигуні моторна олива розріджується бензином. При запуску двигуна суміш стає багатшою, бензин змиває захисний масляний шар зі стінок циліндрів і потрапляє в картер. Якщо поїздка коротка, бензин не встигає випаруватися, що погіршує мастильні властивості оливи та пришвидшує зношення поршневої групи.

Дизельні автомобілі з сажовими фільтрами (DPF або FAP) також чутливі до коротких поїздок. Ці фільтри затримують частинки сажі, але для їхнього очищення потрібна регулярна регенерація, що відбувається лише при високій температурі вихлопу, яка досягається під час тривалих поїздок.

Постійна їзда на короткі відстані не дає фільтру повністю очиститися, що призводить до його засмічення. Це підвищує тиск у вихлопній системі, створюючи додаткове навантаження на турбіну та мотор. Незгоріле пальне також може потрапляти в картер, погіршуючи якість моторної оливи та потенційно спричиняючи дорогий ремонт.

Щоб мінімізувати негативні наслідки коротких поїздок, експерти радять:

  • Раз на тиждень здійснювати хоча б одну довгу поїздку за межі міста, щоб двигун повністю прогрівся, а фільтри могли регенеруватися.
  • Своєчасно змінювати моторну оливу, особливо якщо більшість поїздок короткі.
  • Для дизельних авто уважно стежити за станом сажового фільтра та не ігнорувати попередження про його регенерацію.
  • Регулярно перевіряти впускну систему бензинових двигунів з прямим уприскуванням, рекомендовано — кожні 50–70 тисяч кілометрів.

Ці прості рекомендації допоможуть зберегти ресурс двигуна та уникнути дорогого ремонту.

рекламне
Віталій Каіров
Віталій Каіров
Редактор та автор новин на ZUBR.in.ua
ДжерелоAuto Świat

Останні новини