Як врятувати двигун від перегріву в пробці: поради водіям у спеку

Поділись

У спекотні дні, особливо коли автомобіль стоїть у заторі, двигун працює з підвищеним навантаженням. Стрілка температури охолоджувальної рідини може стрімко повзти вгору, викликаючи паніку. Ця проблема особливо актуальна для старих авто, віком понад 10 років. Щоб уникнути серйозних поломок, варто знати кілька простих, але дієвих порад.

Основні причини перегріву

Головним винуватцем перегріву часто стає забитий радіатор. З роками в системі охолодження накопичуються забруднення: накип, залишки старого антифризу, оксиди металів. Усе це осідає на внутрішніх стінках радіатора та погіршує теплообмін, внаслідок чого двигун починає перегріватися навіть при незначному навантаженні. Якщо радіатору вже понад десятиліття, краще не витрачати гроші на промивку, а одразу замінити його. Ціна нового алюмінієвого радіатора сьогодні становить приблизно 3000–4000 гривень.

Ще одні слабкі місця системи охолодження – це термостат і вентилятор. Якщо термостат застряг у закритому або напіввідкритому положенні, охолоджувальна рідина не циркулює належним чином. Це створює ілюзію справності системи, хоча вона не справляється зі своїм завданням. На старих авто заміна термостата є нескладною, тоді як на нових це дорожчий процес через наявність електроніки. Вентилятор також відіграє ключову роль: якщо він не вмикається вчасно, особливо під час стоянки, перегрів стає неминучим. Часто причиною є зношена віскомуфта, яку легко перевірити за кілька хвилин у сервісному центрі.

Тимчасові рішення та важливість своєчасного ремонту

Якщо температура двигуна вже досягла критичної позначки, існує старий, але дієвий метод порятунку: увімкніть обігрівач на повну потужність. Так, навіть у спеку. Це дозволить зняти частину теплового навантаження з двигуна, адже частина тепла піде в салон. Не забудьте при цьому відкрити вікна, щоб уникнути теплового удару. Такий крок не розв’яже проблему повністю, але може дати кілька зайвих хвилин, щоб доїхати до станції технічного обслуговування.

Важливо не зволікати з ремонтом. Якщо двигун вже перегрівався, очікуйте проблем. Заміна прокладки головки блоку циліндрів або навіть самої головки – це ремонт, який може обійтися у десятки тисяч гривень. Тому краще реагувати одразу: не ігноруйте сигнали приладів, регулярно перевіряйте стан системи охолодження, особливо перед тривалими літніми поїздками. Своєчасна діагностика та ремонт допоможуть уникнути значних витрат та серйозних поломок.

рекламне
Віталій Каіров
Віталій Каіров
Редактор та автор новин на ZUBR.in.ua
ДжерелоFEL-PRO

Останні новини