Scania запустить вантажівки з системою мегаватної зарядки MCS у 2026 році

Поділись

Шведський виробник комерційного транспорту Scania оголосив про випуск перших електричних вантажівок із портом швидкої зарядки за стандартом Megawatt Charging System (MCS) вже наступного року. Цю новину компанія повідомила на виставці EVS38 у Гетеборзі, зазначивши, що замовлення на електровантажівки Scania з системою мегаватної зарядки (MCS) почнуть приймати з початку 2026 року.

Наразі Scania вже виготовляє електровантажівку R 450e, що пропонується з батареями на 416 або 624 кВт⋅год. Протягом року до асортименту додадуться версії на 520 і 728 кВт⋅год. З 2026 року модель R 450e буде оснащуватися роз’ємом MCS прямо з заводу.

Перші порти MCS підтримуватимуть струм до 1000 Ампер, забезпечуючи потужність зарядки до 750 кВт. Хоча це ще не досягає заявленого мегавата, у майбутньому очікується збільшення потужності. Загалом стандарт MCS розрахований на максимальний струм 3000 Ампер, що в перспективі дозволить заряджати електровантажівки від 20 до 80 відсотків менш ніж за 30 хвилин.

Навіть при початковому обмеженні в 750 кВт, зарядка MCS приблизно вдвічі швидша за сучасний стандарт CCS2, як зауважують у Scania. Така висока потужність вимагає інноваційних рішень для безпеки, зокрема рідинного охолодження роз’ємів зарядного пристрою та покращених протоколів зв’язку для забезпечення стабільної роботи.

Одночасно Scania, через свою материнську компанію Traton та спільне підприємство Milence, активно працює над створенням перших коридорів із зарядними станціями MCS уздовж ключових транспортних маршрутів.

Scania успішно випробувала систему MCS від ABB E-Mobility ще у 2023 році. Обидві компанії є членами ініціативи CharIN, яка бере участь у розробці стандарту. Вперше систему мегаватної зарядки продемонстрували в середині 2022 року на електромобільному симпозіумі EVS35 в Осло.

MCS розрахована на напругу до 1250 В і струм до 3000 А, що теоретично відповідає потужності до 3,75 МВт. Важливо зазначити, що, на відміну від легкових електромобілів, для європейських вантажівок розташування зарядного порту стандартизовано. Роз’єм MCS розміщуватиметься з лівого боку, на відстані від двох до 4,8 метра від бампера.

рекламне
Віталій Каіров
Віталій Каіров
Редактор та автор новин на ZUBR.in.ua
ДжерелоScania

Останні новини