Компанія Mercedes-Benz Trucks планує увійти до Книги рекордів Гіннеса завдяки нестандартному виклику: електричний тягач eActros 600 має проїхати понад 100 км заднім ходом без жодної зупинки. Це не просто трюк — це заявка на майбутнє електровантажоперевезень.
Пробіг відбудеться 4 червня на трасі Motorsport Arena в Ошерслебені, федеральна земля Саксонія-Анхальт. Після основного заїзду eActros 600 планують випробувати ще й на звичайних дорогах — додаткові 30 км заднім ходом. Фінішна точка — новий центр запасних частин Daimler Truck Global Parts Center у Хальберштадті, урочисте відкриття якого призначене на 10 липня.
Мета заїзду — підвищити обізнаність про електромобільність, безпеку на дорогах та важливість професії водія. Це не перша спроба встановити подібний рекорд: у 2020 році в США дизельна вантажівка подолала 89 км заднім ходом. Але Mercedes-Benz прагне перевершити це досягнення.
За кермом — Марко Хеллгреве, 50-річний офіцер німецьких збройних сил. Він уже має подібний досвід: у 2008 році подолав 64 км заднім ходом на дизельній вантажівці.
Mercedes-Benz eActros 600 — переможець титулу «Міжнародна вантажівка 2025 року». Його виробництво стартувало у листопаді 2024 року, а перші клієнти отримали машини вже в грудні.
Тягач оснащено трьома літій-залізо-фосфатними батареями загальною ємністю 621 кВт·год, що дозволяє без підзарядки проїхати до 500 км, а сумарний денний пробіг сягає 1000 км. Заявлений моторесурс — 1,2 млн км за 10 років, тобто на рівні дизельних аналогів.
Наразі в Європі менше ніж 1000 зарядних станцій для вантажівок, і цього недостатньо. Mercedes-Benz працює над розширенням мережі: до 2030 року кількість зарядних точок зросте втричі, зокрема завдяки Truck Charge — напівгромадським станціям на територіях логістичних компаній.
Крім того, компанія бере участь у проєкті Milence — спільному підприємстві з Traton Group та Volvo Group, яке планує до 2027 року відкрити 1700 зарядних станцій по всій Європі.