Європейський Союз планує запровадити нові обмеження для автомобілів старших за десять років, обґрунтовуючи це необхідністю зниження аварійності. Водночас експерти вважають, що справжня мета полягає у поступовому витісненні старих дизельних машин із доріг. Ініціатива Брюсселя передбачає посилення технічного контролю, що торкнеться мільйонів власників дизельних авто, пише MMR.net.ua.
У таких країнах, як Іспанія та Польща, автомобілі віком понад десять років уже проходять щорічний техогляд із фіксацією пробігу, тоді як у Німеччині перевірки проводяться раз на два роки за суворішими стандартами. ЄС наполягає, що вік транспорту напряму впливає на кількість ДТП, хоча критики вважають такі висновки недостатньо обґрунтованими.
Особливу увагу приділено дизельним авто без сажових фільтрів або з фільтрами, які були демонтовані. Більшість старіших дизелів неспроможні ефективно регенерувати фільтри під час міської експлуатації, а вартість ремонту або заміни може сягати 3000 євро, що часто призводить до їхньої відмови від використання.
Через відсутність обов’язкової перевірки рівня твердих частинок під час техогляду багато таких автомобілів залишаються поза екологічним контролем. Європейський Союз прагне змінити цю ситуацію, хоча складність перевірки справності сажових фільтрів ускладнює запровадження суворіших правил.
Якщо нові вимоги буде ухвалено, тисячі дизельних авто або муситимуть встановити нові фільтри, або підуть на утилізацію. Навіть оновлені системи очищення не завжди гарантують відповідність сучасним стандартам через знос транспортних засобів.
На цьому тлі багато європейців прагнутимуть позбутися своїх старих автомобілів, і щоб уникнути витрат на утилізацію, вони будуть змушені продавати їх за зниженими цінами покупцям із країн, що не входять до ЄС. Відтак очікується, що значна частина таких доступних за ціною автомобілів може хлинути в Україну, де на них зберігається стабільний попит.