Словацька компанія Mobility & Innovation Production s.r.o. (MIP) презентувала свою першу сертифіковану водневу вантажівку, яка відповідає суворим стандартам Європейського Союзу. Ця інноваційна модель, створена на базі Ford Trucks F-MAX за підтримки Ford Trucks, стала новим етапом у розвитку екологічного транспорту.
Модель M&I RH120R пропонує запас ходу до 750 км, що значно перевершує можливості сучасних електровантажівок. Основні характеристики автомобіля:
- Електродвигун DANA TM4 Sumo HV 2500 6-P із потужністю 540 кВт (734 к.с.) та крутним моментом 2500 Нм.
- Водневий паливний елемент Refire Prisma XII+ із потужністю 117 кВт. Доступні версії на 180 або 200 кВт для різних потреб.
- Чотири водневі баки Nproxx, кожен із яких вміщує 12 кг водню, забезпечують пробіг 600–750 км.
- Тяговий акумулятор Durapower ємністю 122 кВт∙год для додаткового пробігу до 120 км. Зарядка здійснюється через роз’єм CCS2.
Максимальна маса вантажівки складає 45 тонн, і вона повністю сумісна з усіма стандартними причепами ISO. Чотириступенева трансмісія Eaton, спеціально розроблена для електричних важковаговиків, забезпечує плавну й ефективну роботу.
Заправка воднем займає лише кілька хвилин, що значно знижує час простою в порівнянні з електровантажівками. Така оперативність, у поєднанні з великим запасом ходу, робить модель привабливою для компаній, які прагнуть оптимізувати свій автопарк.
Презентація M&I RH120R стала черговим кроком для MIP у розвитку водневих технологій. Раніше компанія відзначилася створенням першого водневого автобуса у 2022 році, який вразив низьким споживанням палива.
На презентації новинки компанія підписала меморандуми про співпрацю з Metrans і Waberer’s. Обидві компанії планують випробувати вантажівку в реальних умовах, оцінюючи її можливості та перспективи інтеграції до власних автопарків.