84 роки тому розпочалася епоха джипів з Bantam 60 Mk-I

Share

21 вересня 1940 року став знаковим днем в автомобільній історії: був зібраний перший повнопривідний американський автомобіль Bantam 60 Mk-I, який наступного дня вирушив на випробування у Форт Холаберд.

Ще 19 червня 1940 року військове відомство США визначило вимоги до легкого армійського автомобіля з колісною формулою 4х4 та вантажопідйомністю 250 кг. Автомобіль мав бути здатний перевозити трьох солдатів і кулемет.

Фірма American Bantam з Батлера, штат Пенсільванія, вирішила взяти участь у тендері. Для цього вони запросили конструктора Карла Пробста, який за п’ять днів створив ескіз. Лише через 49 днів був готовий перший прототип Bantam 60 Mk-I, який був надісланий на випробування раніше, ніж його конкуренти Ford Pygmy та Willys Quad.

У листопаді 1940 року було виготовлено полегшений варіант — Bantam 60 Mk-II, що відрізнявся новими крилами та захисними ґратами на фарах. Після успішних випробувань компанія отримала замовлення на 70 одиниць, які були доставлені у грудні.

У березні 1941 року Bantam розпочав серійне виробництво вдосконаленого автомобіля Bantam BRC-40. Це означало «розвідувальний та командирський Bantam». До кінця 1941 року було виготовлено 2642 таких машин, включаючи кілька моделей з керованими передніми та задніми колесами, але ця новація не виправдала себе.

Порівняно з автомобілями Willys MA, Bantam мав менші розміри та слабший двигун (45 к.с. проти 54 к.с.). Максимальна швидкість Bantam становила лише 84 км/год, тоді як Willys MA досягав 104 км/год. Виробничих потужностей Bantam не вистачало для задоволення потреб армії, тому на ринок вийшли Willys MB та Ford GPW, які стали популярними джипами.

Компанії Bantam було відведено менш значущу роль, і їй довелося постачати лише двоколісні причепи BT-3 для нових джипів. Таким чином, Bantam заклала основи легендарного автомобіля, який увійшов в історію.

Останні новини

Інші новини